Varga László: A felsőfokú oktatásban részvevők létszámra ható jogi, makró- és mikroökonómiai folyamatok. In: Iskolakultúra, (28) 10-11. pp. 90-102. (2018)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_10-11_090-102.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A történelem folyamán az iskola, az iskolázottság mindig is sarkalatos kérdés volt az emberek életében, de igazán az ipari forradalom kiszélesedésével került a fókuszba, amióta a gazdasági fejlődés motorjait a technikai vívmányok képezik. A második világháborút követően nagyon sok elmélet született azzal kapcsolatban, hogy az oktatás felszámolja-e vagy újratermeli a társadalmi különbségeket. Az oktatás mindenhatósága mellett érvelők előszeretettel hivatkoztak az 1966-os Colemann-jelentésre, majd később az ázsiai kistigrisek világgazdasági eredményei mögött meghúzódó iskolarendszerekre. A kételkedők – élükön Bourdieu, aki vizsgálatokkal támasztotta alá elméletét – szerint az iskolák, főként a felsőfokú képzés, a társadalmi mobilitás csatornáját képezik ugyan, de az iskolák differenciáltsága révén az elit mindig is meg fogja tartani legfelsőbb helyzetét.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 28 |
Number: | 10-11 |
ISSN: | 1215-5236 |
Publisher: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Place of Publication: | Szeged |
Date: | 2018 |
Page Range: | pp. 90-102 |
Additional Information: | Bibliogr.: 102. p. ; összefoglalás magyar nyelven |
Uncontrolled Keywords: | Pedagógia |
Date Deposited: | 2019. Nov. 25. 10:09 |
Last Modified: | 2019. Nov. 25. 10:09 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46253 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |