A felsőfokú oktatásban részvevők létszámra ható jogi, makró- és mikroökonómiai folyamatok

Varga László: A felsőfokú oktatásban részvevők létszámra ható jogi, makró- és mikroökonómiai folyamatok. In: Iskolakultúra, (28) 10-11. pp. 90-102. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_10-11_090-102.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_10-11_090-102.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

A történelem folyamán az iskola, az iskolázottság mindig is sarkalatos kérdés volt az emberek életében, de igazán az ipari forradalom kiszélesedésével került a fókuszba, amióta a gazdasági fejlődés motorjait a technikai vívmányok képezik. A második világháborút követően nagyon sok elmélet született azzal kapcsolatban, hogy az oktatás felszámolja-e vagy újratermeli a társadalmi különbségeket. Az oktatás mindenhatósága mellett érvelők előszeretettel hivatkoztak az 1966-os Colemann-jelentésre, majd később az ázsiai kistigrisek világgazdasági eredményei mögött meghúzódó iskolarendszerekre. A kételkedők – élükön Bourdieu, aki vizsgálatokkal támasztotta alá elméletét – szerint az iskolák, főként a felsőfokú képzés, a társadalmi mobilitás csatornáját képezik ugyan, de az iskolák differenciáltsága révén az elit mindig is meg fogja tartani legfelsőbb helyzetét.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 28
Number: 10-11
ISSN: 1215-5236
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2018
Page Range: pp. 90-102
Additional Information: Bibliogr.: 102. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Uncontrolled Keywords: Pedagógia
Date Deposited: 2019. Nov. 25. 10:09
Last Modified: 2019. Nov. 25. 10:09
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46253

Actions (login required)

View Item View Item