A felsőfokú oktatásban részvevők létszámra ható jogi, makró- és mikroökonómiai folyamatok

Varga László: A felsőfokú oktatásban részvevők létszámra ható jogi, makró- és mikroökonómiai folyamatok. In: Iskolakultúra, (28) 10-11. pp. 90-102. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_10-11_090-102.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_10-11_090-102.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A történelem folyamán az iskola, az iskolázottság mindig is sarkalatos kérdés volt az emberek életében, de igazán az ipari forradalom kiszélesedésével került a fókuszba, amióta a gazdasági fejlődés motorjait a technikai vívmányok képezik. A második világháborút követően nagyon sok elmélet született azzal kapcsolatban, hogy az oktatás felszámolja-e vagy újratermeli a társadalmi különbségeket. Az oktatás mindenhatósága mellett érvelők előszeretettel hivatkoztak az 1966-os Colemann-jelentésre, majd később az ázsiai kistigrisek világgazdasági eredményei mögött meghúzódó iskolarendszerekre. A kételkedők – élükön Bourdieu, aki vizsgálatokkal támasztotta alá elméletét – szerint az iskolák, főként a felsőfokú képzés, a társadalmi mobilitás csatornáját képezik ugyan, de az iskolák differenciáltsága révén az elit mindig is meg fogja tartani legfelsőbb helyzetét.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 28
Szám: 10-11
ISSN: 1215-5236
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2018
Oldalak: pp. 90-102
Megjegyzések: Bibliogr.: 102. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Pedagógia
A feltöltés ideje: 2019. nov. 25. 10:09
Utolsó módosítás: 2019. nov. 25. 10:09
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46253
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet