Varga László: A felsőfokú oktatásban részvevők létszámra ható jogi, makró- és mikroökonómiai folyamatok. In: Iskolakultúra, (28) 10-11. pp. 90-102. (2018)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_10-11_090-102.pdf Letöltés (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A történelem folyamán az iskola, az iskolázottság mindig is sarkalatos kérdés volt az emberek életében, de igazán az ipari forradalom kiszélesedésével került a fókuszba, amióta a gazdasági fejlődés motorjait a technikai vívmányok képezik. A második világháborút követően nagyon sok elmélet született azzal kapcsolatban, hogy az oktatás felszámolja-e vagy újratermeli a társadalmi különbségeket. Az oktatás mindenhatósága mellett érvelők előszeretettel hivatkoztak az 1966-os Colemann-jelentésre, majd később az ázsiai kistigrisek világgazdasági eredményei mögött meghúzódó iskolarendszerekre. A kételkedők – élükön Bourdieu, aki vizsgálatokkal támasztotta alá elméletét – szerint az iskolák, főként a felsőfokú képzés, a társadalmi mobilitás csatornáját képezik ugyan, de az iskolák differenciáltsága révén az elit mindig is meg fogja tartani legfelsőbb helyzetét.
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
| Kötet: | 28 |
| Szám: | 10-11 |
| ISSN: | 1215-5236 |
| Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
| Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
| Dátum: | 2018 |
| Oldalak: | pp. 90-102 |
| Megjegyzések: | Bibliogr.: 102. p. ; összefoglalás magyar nyelven |
| Kulcsszavak: | Pedagógia |
| A feltöltés ideje: | 2019. nov. 25. 10:09 |
| Utolsó módosítás: | 2019. nov. 25. 10:09 |
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46253 |
![]() |
Tétel nézet |

