A történetiség elve és a "jelen horizontja" az irodalomtanítás kánonjaiban

Kulin Ferenc: A történetiség elve és a "jelen horizontja" az irodalomtanítás kánonjaiban. In: Iskolakultúra, (28) 7. pp. 7-12. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_007_007-012.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_007_007-012.pdf

Letöltés (758kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Annak illusztrálására, hogy ennek a konferenciának a témája nem csupán hazánkban aktuális, hadd idézzem Harold Bloom néhány soros vallomását:„Egy nagy amerikai egyetemen irodalomtanítással töltött élet után meglehetősen kevéssé vagyok biztos afelől, hogy az irodalomtanítás túl fogja élni jelenlegi válságát. Közel negyven éve kezdtem tanári pályámat, olyan egyetemi környezetben, melyet T. S. Eliot nézetei uraltak; olyan nézetek, melyek dühítettek engem, s amelyek ellen olyan erővel küzdöttem, amennyire csak tudtam. Ma a hip-hop professzoraival, a francia-német elméletek másolataival, a nemek és szexuális elkötelezettségek ideológusaival, a korlátlan felelőtlenségű és számú multikulturalistával körülvéve, már látom: az irodalom szak balkanizációja visszafordíthatatlan.”

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 28
Szám: 7
ISSN: 1215-5233
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2018
Oldalak: pp. 7-12
Kulcsszavak: Magyar irodalom tanítása
A feltöltés ideje: 2019. nov. 22. 10:21
Utolsó módosítás: 2019. nov. 22. 10:21
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46246
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet