A történetiség elve és a "jelen horizontja" az irodalomtanítás kánonjaiban

Kulin Ferenc: A történetiség elve és a "jelen horizontja" az irodalomtanítás kánonjaiban. In: Iskolakultúra, (28) 7. pp. 7-12. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_007_007-012.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_007_007-012.pdf

Download (758kB) | Preview

Abstract

Annak illusztrálására, hogy ennek a konferenciának a témája nem csupán hazánkban aktuális, hadd idézzem Harold Bloom néhány soros vallomását:„Egy nagy amerikai egyetemen irodalomtanítással töltött élet után meglehetősen kevéssé vagyok biztos afelől, hogy az irodalomtanítás túl fogja élni jelenlegi válságát. Közel negyven éve kezdtem tanári pályámat, olyan egyetemi környezetben, melyet T. S. Eliot nézetei uraltak; olyan nézetek, melyek dühítettek engem, s amelyek ellen olyan erővel küzdöttem, amennyire csak tudtam. Ma a hip-hop professzoraival, a francia-német elméletek másolataival, a nemek és szexuális elkötelezettségek ideológusaival, a korlátlan felelőtlenségű és számú multikulturalistával körülvéve, már látom: az irodalom szak balkanizációja visszafordíthatatlan.”

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 28
Number: 7
ISSN: 1215-5233
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2018
Page Range: pp. 7-12
Uncontrolled Keywords: Magyar irodalom tanítása
Date Deposited: 2019. Nov. 22. 10:21
Last Modified: 2019. Nov. 22. 10:21
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46246

Actions (login required)

View Item View Item