Kulin Ferenc: A történetiség elve és a "jelen horizontja" az irodalomtanítás kánonjaiban. In: Iskolakultúra, (28) 7. pp. 7-12. (2018)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_007_007-012.pdf Download (758kB) | Preview |
Abstract
Annak illusztrálására, hogy ennek a konferenciának a témája nem csupán hazánkban aktuális, hadd idézzem Harold Bloom néhány soros vallomását:„Egy nagy amerikai egyetemen irodalomtanítással töltött élet után meglehetősen kevéssé vagyok biztos afelől, hogy az irodalomtanítás túl fogja élni jelenlegi válságát. Közel negyven éve kezdtem tanári pályámat, olyan egyetemi környezetben, melyet T. S. Eliot nézetei uraltak; olyan nézetek, melyek dühítettek engem, s amelyek ellen olyan erővel küzdöttem, amennyire csak tudtam. Ma a hip-hop professzoraival, a francia-német elméletek másolataival, a nemek és szexuális elkötelezettségek ideológusaival, a korlátlan felelőtlenségű és számú multikulturalistával körülvéve, már látom: az irodalom szak balkanizációja visszafordíthatatlan.”
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 28 |
Number: | 7 |
ISSN: | 1215-5233 |
Publisher: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Place of Publication: | Szeged |
Date: | 2018 |
Page Range: | pp. 7-12 |
Uncontrolled Keywords: | Magyar irodalom tanítása |
Date Deposited: | 2019. Nov. 22. 10:21 |
Last Modified: | 2019. Nov. 22. 10:21 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46246 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |