A tantervi szabályozás dilemmái és lehetőségei az irodalomtanításban

Fenyő D. György: A tantervi szabályozás dilemmái és lehetőségei az irodalomtanításban. In: Iskolakultúra, (28) 7. pp. 13-27. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_007_013-027.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_007_013-027.pdf

Download (926kB) | Preview

Abstract

Nagy felelősség új Nemzeti Alaptantervet készíteni. Nem változik meg tőle egészen a magyar iskolaügy, de azért nagy a hatása, s az oktatás minden szereplőjének munkájára hatással van. Ezért nagy a felelőssége annak is, aki egy, a Nemzeti Alaptantervről szóló vitához hozzászól, aki véleményét, elképzeléseit érvényesíteni akarja. Nem is egyetlen szakma belügye az alaptanterv tartalma, hanem sok egymásra épülő vagy egymástól külön-külön fejlődő és vizsgáló diszciplína előmunkálatainak közös eredője lehet a majdani végeredmény. Tanulmányomban már csak ezért is nemcsak az irodalomtudomány tudására hivatkozom, de különböző szociológiai, pedagógiai, didaktikai, oktatáskutatási, olvasáskutatási eredményekre is. Mert miképp a vizsgált és befolyásolni kívánt jelenség – nevezetesen az iskolaügy – rendkívül összetett, úgy vizsgálata is szükségképpen ilyen kell legyen, s amikor egy hozzászólás az iskolarendszer egy szegmensének jogi eszközökkel történő módosítására, befolyásolására vagy megváltoztatására kíván érveket felhozni, akkor bizony mindezen aspektusok közül minél többre kell, hogy a figyelme kiterjedjen.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 28
Number: 7
ISSN: 1215-5233
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2018
Page Range: pp. 13-27
Additional Information: Bibliogr.: 27. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Uncontrolled Keywords: Irodalom tanítása, Pedagógia
Date Deposited: 2019. Nov. 22. 09:09
Last Modified: 2019. Nov. 22. 09:09
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46245

Actions (login required)

View Item View Item