Fenyő D. György: A tantervi szabályozás dilemmái és lehetőségei az irodalomtanításban. In: Iskolakultúra, (28) 7. pp. 13-27. (2018)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_007_013-027.pdf Letöltés (926kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Nagy felelősség új Nemzeti Alaptantervet készíteni. Nem változik meg tőle egészen a magyar iskolaügy, de azért nagy a hatása, s az oktatás minden szereplőjének munkájára hatással van. Ezért nagy a felelőssége annak is, aki egy, a Nemzeti Alaptantervről szóló vitához hozzászól, aki véleményét, elképzeléseit érvényesíteni akarja. Nem is egyetlen szakma belügye az alaptanterv tartalma, hanem sok egymásra épülő vagy egymástól külön-külön fejlődő és vizsgáló diszciplína előmunkálatainak közös eredője lehet a majdani végeredmény. Tanulmányomban már csak ezért is nemcsak az irodalomtudomány tudására hivatkozom, de különböző szociológiai, pedagógiai, didaktikai, oktatáskutatási, olvasáskutatási eredményekre is. Mert miképp a vizsgált és befolyásolni kívánt jelenség – nevezetesen az iskolaügy – rendkívül összetett, úgy vizsgálata is szükségképpen ilyen kell legyen, s amikor egy hozzászólás az iskolarendszer egy szegmensének jogi eszközökkel történő módosítására, befolyásolására vagy megváltoztatására kíván érveket felhozni, akkor bizony mindezen aspektusok közül minél többre kell, hogy a figyelme kiterjedjen.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 28 |
Szám: | 7 |
ISSN: | 1215-5233 |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2018 |
Oldalak: | pp. 13-27 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 27. p. ; összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Irodalom tanítása, Pedagógia |
A feltöltés ideje: | 2019. nov. 22. 09:09 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 22. 09:09 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46245 |
![]() |
Tétel nézet |