Szabó Éva and Litke Márta and Jagodics Balázs: Az óvodapedagógusok kiégésének vizsgálata a munkaértékek tükrében. In: Iskolakultúra, (28) 7. pp. 51-63. (2018)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_007_051-063.pdf Download (912kB) | Preview |
Abstract
A kiégés fogalmának megjelenése az 1970-es évekre tehető, amikor a nyugati társadalmakban létrejövő viszonylagos jólét folyamatos pályaelhagyási és így foglalkoztatási válságot generált. A szakirodalomban való megjelenése Freudenberger (1974) nevéhez köthető, aki azon pszichés állapot leírására alkalmazta a fogalmat, amelyet az egyén lelki és fizikai erőforrásainak kimerülése jellemez. „A kiégés-szindróma krónikus, emocionális megterhelések, stresszek nyomán fellépő fizikai, emocionális, mentális kimerülés állapota, amely a reménytelenség és inkompetencia érzésével, célok és ideálok elvesztésével jár, s amelyet a saját személyre, munkára, illetve másokra vonatkozó negatív attitűdök jellemeznek.” (Fekete, 1991, 17.).
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 28 |
Number: | 7 |
ISSN: | 1215-5233 |
Publisher: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Place of Publication: | Szeged |
Date: | 2018 |
Page Range: | pp. 51-63 |
Additional Information: | Bibliogr.: p. 61-63. ; összefoglalás magyar nyelven |
Uncontrolled Keywords: | Kiégés - pszichológia, Pedagógia, Óvodai nevelés |
Date Deposited: | 2019. Nov. 25. 09:22 |
Last Modified: | 2019. Nov. 25. 09:22 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46240 |
Actions (login required)
View Item |