Szabó Éva; Litke Márta; Jagodics Balázs: Az óvodapedagógusok kiégésének vizsgálata a munkaértékek tükrében. In: Iskolakultúra, (28) 7. pp. 51-63. (2018)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_007_051-063.pdf Letöltés (912kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A kiégés fogalmának megjelenése az 1970-es évekre tehető, amikor a nyugati társadalmakban létrejövő viszonylagos jólét folyamatos pályaelhagyási és így foglalkoztatási válságot generált. A szakirodalomban való megjelenése Freudenberger (1974) nevéhez köthető, aki azon pszichés állapot leírására alkalmazta a fogalmat, amelyet az egyén lelki és fizikai erőforrásainak kimerülése jellemez. „A kiégés-szindróma krónikus, emocionális megterhelések, stresszek nyomán fellépő fizikai, emocionális, mentális kimerülés állapota, amely a reménytelenség és inkompetencia érzésével, célok és ideálok elvesztésével jár, s amelyet a saját személyre, munkára, illetve másokra vonatkozó negatív attitűdök jellemeznek.” (Fekete, 1991, 17.).
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 28 |
Szám: | 7 |
ISSN: | 1215-5233 |
Nyomdász/kiadó: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Kiadás, keletkezés helye: | Szeged |
Dátum: | 2018 |
Oldalak: | pp. 51-63 |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 61-63. ; összefoglalás magyar nyelven |
Kulcsszavak: | Kiégés - pszichológia, Pedagógia, Óvodai nevelés |
A feltöltés ideje: | 2019. nov. 25. 09:22 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 25. 09:22 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46240 |
![]() |
Tétel nézet |