Az óvodapedagógusok kiégésének vizsgálata a munkaértékek tükrében

Szabó Éva; Litke Márta; Jagodics Balázs: Az óvodapedagógusok kiégésének vizsgálata a munkaértékek tükrében. In: Iskolakultúra, (28) 7. pp. 51-63. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_007_051-063.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_007_051-063.pdf

Letöltés (912kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A kiégés fogalmának megjelenése az 1970-es évekre tehető, amikor a nyugati társadalmakban létrejövő viszonylagos jólét folyamatos pályaelhagyási és így foglalkoztatási válságot generált. A szakirodalomban való megjelenése Freudenberger (1974) nevéhez köthető, aki azon pszichés állapot leírására alkalmazta a fogalmat, amelyet az egyén lelki és fizikai erőforrásainak kimerülése jellemez. „A kiégés-szindróma krónikus, emocionális megterhelések, stresszek nyomán fellépő fizikai, emocionális, mentális kimerülés állapota, amely a reménytelenség és inkompetencia érzésével, célok és ideálok elvesztésével jár, s amelyet a saját személyre, munkára, illetve másokra vonatkozó negatív attitűdök jellemeznek.” (Fekete, 1991, 17.).

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 28
Szám: 7
ISSN: 1215-5233
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2018
Oldalak: pp. 51-63
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 61-63. ; összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Kiégés - pszichológia, Pedagógia, Óvodai nevelés
A feltöltés ideje: 2019. nov. 25. 09:22
Utolsó módosítás: 2019. nov. 25. 09:22
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46240
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet