Az egyetemes társadalmi-kulturális jelenségek (humán univerzálék) tanításában rejlő lehetőségek az iskola bevezető és kezdő szakaszában

Kinyó László: Az egyetemes társadalmi-kulturális jelenségek (humán univerzálék) tanításában rejlő lehetőségek az iskola bevezető és kezdő szakaszában. In: Iskolakultúra, (28) 7. pp. 64-79. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_007_064-079.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_007_064-079.pdf

Download (900kB) | Preview

Abstract

A fogalom – amelyet más terminusokkal társadalmi, vagy humán univerzálénak, illetve egyetemes társadalmi-kulturális jelenségeknek is neveznek – a kulturális antropológiából szivárgott át a neveléstudomány területére, és az emberiség számára nélkülözhetetlen társadalmi jelenségek megnevezésére szolgál (Brown, 2013), amelyek kulturális különbségektől függetlenül szükségszerűen megjelentek és megjelennek minden jelenkori, múlt- és jövőbeni társadalomban, kultúrában, emberi közösségben. Az univerzálék számos formában és absztrakciós szinten megnyilvánulhatnak. Jelen lehetnek a mindennapi életben, az emberi viselkedésben, a gondolkodásban és az érzelmekben, az intézményi struktúrákban és a tárgyi kultúra bizonyos formáiban is (pl. étkezés, öltözködés, lakáskörülmények, családstruktúrák, kormányzat, kommunikáció, szállítás, pénz vagy a gazdasági csere egyéb formái, vallás, hivatás, kikapcsolódás stb.).

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 28
Number: 7
ISSN: 1215-5233
Publisher: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Place of Publication: Szeged
Date: 2018
Page Range: pp. 64-79
Additional Information: Bibliogr.: p. 77-78. ; összefoglalás magyar nyelven
Uncontrolled Keywords: Pedagógia
Date Deposited: 2019. Nov. 22. 10:03
Last Modified: 2019. Nov. 22. 10:03
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46239

Actions (login required)

View Item View Item