Kovács Edina: Pedagógushallgatók romákkal kapcsolatos elképzeléseinek vizsgálata. In: Iskolakultúra, (28) 3-4. pp. 3-11. (2018)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_003_004_003-011.pdf Download (406kB) | Preview |
Abstract
A roma lakosság a volt szocialista országok többségében a korábbinál is nehezebb helyzetbe került a rendszerváltás idején. Napjainkban a romákkal kapcsolatos kérdések alapvetően emberi jogi, valamint oktatási területen jelennek meg. Utóbbi a társadalmi integrációban kap(na) jelentős szerepet. Ugyanakkor, ahogyan arra egy nemzetközi kutatás is rámutatott, a felzárkóztatás politikai szándéka gyakran kisiklik a többségi társadalom tagjainak ellenállása miatt (Szalai és mtsai, 2010), amiben vélhetően kiemelt szerepük van a pedagógusoknak. Ebben a tanulmányban egy olyan kutatás eredményeit mutatjuk be, amely azt igyekezett feltárni, hogyan viszonyulnak a Debreceni Egyetemen tanuló leendő pedagógusok a roma gyerekekhez. Vannak-e előítéleteik velük szemben? Úgy gondolják, hogy a roma gyerekek bármilyen téren rosszabbak, mint a többségi társadalom tagjai? Tanulnak-e a képzésük során a roma kultúráról, sajátosságokról? És mindezek fényében, a pályára lépés után tudják-e majd segíteni a roma gyerekek integrációját?
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 28 |
Number: | 3-4 |
ISSN: | 1215-5233 |
Publisher: | Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar |
Place of Publication: | Szeged |
Date: | 2018 |
Page Range: | pp. 3-11 |
Additional Information: | Bibliogr.: 11. p. |
Uncontrolled Keywords: | Pedagógia, Neveléstudomány, Oktatás - cigányoké - Magyarország |
Date Deposited: | 2019. Jan. 09. 08:31 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46224 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |