A differenciált foglalkoztatás hatása a közösség iránti beállítódás alakulására felső tagozatos tanulóknál

Tóth László; Kós Nóra: A differenciált foglalkoztatás hatása a közösség iránti beállítódás alakulására felső tagozatos tanulóknál. In: Iskolakultúra, (28) 5-6. pp. 93-112. (2018)

[thumbnail of iskolakultura_2018_005_004_093-112.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2018_005_004_093-112.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányunkban a differenciált oktatás hatásait kívánjuk vizsgálni, de nem a tanulmányi eredményesség oldaláról, hanem annak pszichológiai hatását kívánjuk megragadni, egészen pontosan azt, milyen hatást gyakorol a differenciált oktatás bizonyos személyiségváltozókra (önértékelés, az énkép, a közösség iránti beállítódás és a szorongás). Kutatásunk longitudinális jellegű volt, melynek során a felső tagozatos tanulók önértékelésének, énképének, közösség iránti beállítódásának és szorongás szintjének változását vizsgáltuk. Célunk kideríteni, hogy mennyire befolyásolja a gondosan megtervezett és folyamatos differenciált foglalkoztatás a tanulókelőbb említett jellemzőit. Jelen tanulmányban a közösség iránti beállítódás alakulása kerül bemutatásra.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 28
Szám: 5-6
ISSN: 1215-5233
Nyomdász/kiadó: Szegedi Tudományegyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Kiadás, keletkezés helye: Szeged
Dátum: 2018
Oldalak: pp. 93-112
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 109-110. ; összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Oktatási módszer - csoportmunka - differenciálás, Csoportmunka - iskolai - differenciálás, Kutatás
A feltöltés ideje: 2019. jan. 09. 09:46
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46202
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet