A tanárok szakmai fejlődése - továbbképzések a kutatásalapú tanulás területén

Korom Erzsébet: A tanárok szakmai fejlődése - továbbképzések a kutatásalapú tanulás területén. In: Iskolakultúra Online 1. pp. 78-91. (2010)

[thumbnail of iol_2010_001_078-091.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iol_2010_001_078-091.pdf

Download (374kB) | Preview

Abstract

A kutatásalapú tanulás (’inquiry-based learning’, IBL) elterjedését számos tényező befolyásolja. A tanulmány ezek közül elsősorban a tanárra és a tanárképzésre, tanártovábbképzésre koncentrál. A tanár pedagógiai tudása, kompetenciái, a tanulással, tanítással és a tantárggyal kapcsolatos meggyőződései, motivációja, önhatékonysága, önszabályozásra, reflektálásra való képessége meghatározza a tanítás mindennapi gyakorlatát. Ahhoz, hogy a tanárok képesek legyenek a kutatásalapú tanulás hatékony megvalósítására, olyan fejlesztő programok kidolgozása szükséges, amelyek az eddigi tapasztalatokat, kutatási eredményeket figyelembe véve értelmezik a tanár és a tanuló szerepét, és meghatározzák a tanárok szakmai fejlődését (’professional development’, PD) elősegítő tudáselemek, tevékenységek, tananyagok jellegét, tartalmát, a tanártovábbképzés menetét, a tananyagok disszeminációját.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra Online
Number: 1
Date: 2010
Page Range: pp. 78-91
Additional Information: Bibliogr.: p. 90-91. ; Összefoglalás magyar nyelven
Uncontrolled Keywords: Tanárképzés, Továbbképzés - pedagógus, Oktatási módszer, Tanulási módszer
Date Deposited: 2018. Oct. 01. 11:38
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/45545

Actions (login required)

View Item View Item