Korom Erzsébet: A tanárok szakmai fejlődése - továbbképzések a kutatásalapú tanulás területén. In: Iskolakultúra Online 1. pp. 78-91. (2010)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
iol_2010_001_078-091.pdf Download (374kB) | Preview |
Abstract
A kutatásalapú tanulás (’inquiry-based learning’, IBL) elterjedését számos tényező befolyásolja. A tanulmány ezek közül elsősorban a tanárra és a tanárképzésre, tanártovábbképzésre koncentrál. A tanár pedagógiai tudása, kompetenciái, a tanulással, tanítással és a tantárggyal kapcsolatos meggyőződései, motivációja, önhatékonysága, önszabályozásra, reflektálásra való képessége meghatározza a tanítás mindennapi gyakorlatát. Ahhoz, hogy a tanárok képesek legyenek a kutatásalapú tanulás hatékony megvalósítására, olyan fejlesztő programok kidolgozása szükséges, amelyek az eddigi tapasztalatokat, kutatási eredményeket figyelembe véve értelmezik a tanár és a tanuló szerepét, és meghatározzák a tanárok szakmai fejlődését (’professional development’, PD) elősegítő tudáselemek, tevékenységek, tananyagok jellegét, tartalmát, a tanártovábbképzés menetét, a tananyagok disszeminációját.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra Online |
Number: | 1 |
Date: | 2010 |
Page Range: | pp. 78-91 |
Additional Information: | Bibliogr.: p. 90-91. ; Összefoglalás magyar nyelven |
Uncontrolled Keywords: | Tanárképzés, Továbbképzés - pedagógus, Oktatási módszer, Tanulási módszer |
Date Deposited: | 2018. Oct. 01. 11:38 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/45545 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |