Problémaalapú tanulás és matematikai nevelés

Csíkos Csaba: Problémaalapú tanulás és matematikai nevelés. In: Iskolakultúra Online 1. pp. 52-60. (2010)

[thumbnail of iol_2010_001_052-060.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
iol_2010_001_052-060.pdf

Download (373kB) | Preview

Abstract

A Rocard-jelentés (lásd a jelen lapszámban) tisztázni igyekszik a kutatásalapú természettudományos nevelés (’inquiry-based science education’, IBSE) és a problémaalapú tanulás (’problem-based learning’, PBL) viszonyát. Eszerint a problémaalapú tanulás elsősorban a matematikai nevelés szakirodalmában használatos. A Rocard-jelentés szerint a problémaalapú tanulás speciális esete lenne a kutatásalapú tanulás, amikor a kitűzött probléma megoldásához kísérletezésre, természettudományos szemléletű vizsgálódásra is szükség van.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra Online
Number: 1
Date: 2010
Page Range: pp. 52-60
Additional Information: Bibliogr.: p. 59-60. ; Összefoglalás magyar nyelven
Uncontrolled Keywords: Természettudományok tanítása, Matematika tanítása, Projektpedagógia - módszer, Oktatási módszer, Tanulási módszer, Tantárgypedagógia
Date Deposited: 2018. Oct. 01. 11:32
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/45543

Actions (login required)

View Item View Item