Problémaalapú tanulás és matematikai nevelés

Csíkos Csaba: Problémaalapú tanulás és matematikai nevelés. In: Iskolakultúra Online 1. pp. 52-60. (2010)

[thumbnail of iol_2010_001_052-060.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iol_2010_001_052-060.pdf

Letöltés (373kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A Rocard-jelentés (lásd a jelen lapszámban) tisztázni igyekszik a kutatásalapú természettudományos nevelés (’inquiry-based science education’, IBSE) és a problémaalapú tanulás (’problem-based learning’, PBL) viszonyát. Eszerint a problémaalapú tanulás elsősorban a matematikai nevelés szakirodalmában használatos. A Rocard-jelentés szerint a problémaalapú tanulás speciális esete lenne a kutatásalapú tanulás, amikor a kitűzött probléma megoldásához kísérletezésre, természettudományos szemléletű vizsgálódásra is szükség van.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra Online
Szám: 1
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 52-60
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 59-60. ; Összefoglalás magyar nyelven
Kulcsszavak: Természettudományok tanítása, Matematika tanítása, Projektpedagógia - módszer, Oktatási módszer, Tanulási módszer, Tantárgypedagógia
A feltöltés ideje: 2018. okt. 01. 11:32
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/45543
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet