Csíkos Csaba: Problémaalapú tanulás és matematikai nevelés. In: Iskolakultúra Online 1. pp. 52-60. (2010)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
iol_2010_001_052-060.pdf Download (373kB) | Preview |
Abstract
A Rocard-jelentés (lásd a jelen lapszámban) tisztázni igyekszik a kutatásalapú természettudományos nevelés (’inquiry-based science education’, IBSE) és a problémaalapú tanulás (’problem-based learning’, PBL) viszonyát. Eszerint a problémaalapú tanulás elsősorban a matematikai nevelés szakirodalmában használatos. A Rocard-jelentés szerint a problémaalapú tanulás speciális esete lenne a kutatásalapú tanulás, amikor a kitűzött probléma megoldásához kísérletezésre, természettudományos szemléletű vizsgálódásra is szükség van.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra Online |
Number: | 1 |
Date: | 2010 |
Page Range: | pp. 52-60 |
Additional Information: | Bibliogr.: p. 59-60. ; Összefoglalás magyar nyelven |
Uncontrolled Keywords: | Természettudományok tanítása, Matematika tanítása, Projektpedagógia - módszer, Oktatási módszer, Tanulási módszer, Tantárgypedagógia |
Date Deposited: | 2018. Oct. 01. 11:32 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/45543 |
Actions (login required)
View Item |