A kutatásalapú tanulás/tanítás ('inquiry-based learning/teaching', IBL) és a természettudományok tanítása

Nagy Lászlóné: A kutatásalapú tanulás/tanítás ('inquiry-based learning/teaching', IBL) és a természettudományok tanítása. In: Iskolakultúra Online 1. pp. 31-51. (2010)

[thumbnail of iol_2010_001_031-051.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iol_2010_001_031-051.pdf

Letöltés (533kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Spronken-Smith (2008) szerint a kutatásalapú tanulás/tanítás (’inquiry-based learning’, IBL) olyan pedagógia, amely a leginkább biztosítja, hogy a tanulók átéljék a tudásalkotás folyamatait. Legfőbb sajátossága a kutatás által stimulált tanulás, egy tanuló-centrikus megközelítés, ami elmozdulást jelent az önszabályozó tanulás felé, és egyben a tanulás egy aktív megközelítése. Használatával a tanulók kifejleszthetik kutatási készségeiket, és „egész életen át tanuló”-vá válhatnak. Az IBL növelni tudja a tanulók „lefoglaltságát”, a tanulási teljesítményt és a magasabb rendű tanulási kimeneteket. Előnyös a tanárok számára is: lehetővé teszi a tanítás és a kutatás integrációját, növeli a tanítás örömét és az interakciókat a tanulókkal.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra Online
Szám: 1
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 31-51
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 49-51.
Kulcsszavak: Természettudományok tanítása, Projektpedagógia - módszer, Oktatási módszer, Tanulási módszer, Tantárgypedagógia
A feltöltés ideje: 2018. okt. 01. 11:27
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/45542
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet