A vallás értelmezései : kvalitatív vizsgálat a vallási műveltség különbségeiről finn gyerekek és teológus hallgatók körében

Ubani Martin: A vallás értelmezései : kvalitatív vizsgálat a vallási műveltség különbségeiről finn gyerekek és teológus hallgatók körében. In: Iskolakultúra, (17) 11-12. pp. 64-73. (2007)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2007_11_12_064-073.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_11_12_064-073.pdf

Letöltés (365kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az alábbi tanulmány finn teológushallgatók és hatodikos diákok különböző ’vallás’-sal kapcsolatos nézeteiről számol be. Az egyik csoport 12–13 éves diákokból áll (N=101), a másik a Helsinki Egyetem vallástanból diplomázó teológia szakos hallgatóit foglalja magában (N=40). A résztvevők brainstorming gyakorlaton vettek részt a vallással kapcsolatban. A tanulmány három különböző tárgykört hozott napvilágra: ezek az intézményi, természetfölötti és emberközeli dimenziók voltak. A vallással kapcsolatos asszociációk rendszerint a jelenség intézményi jellegét hangsúlyozzák. A tanulmány megmutatja, hogy a diákokkal ellentétben a teológushallgatók kiemelkedő szakértelme lehetővé teszi számukra, hogy a vallást a vallási szervezeteknél, intézményeknél tágabb jelenségként értelmezzék.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 17
Szám: 11-12
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2007
Oldalak: pp. 64-73
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:07
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42793
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet