Csoporthatások és -folyamatok : értelmezési/befogadási kontextus elemzése az emberismeret-önismeret tantárgy tanításában

Tókos, Katalin: Csoporthatások és -folyamatok : értelmezési/befogadási kontextus elemzése az emberismeret-önismeret tantárgy tanításában. Iskolakultúra, (17) 6-7. pp. 186-192. (2007)

[img] Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_06_07_186-192.pdf

Download (100kB)

Abstract

Azokat a véleményeket, eszméket, amelyek sem szemléletileg, sem szerkezetileg nem képezték eddig részét a közoktatásban uralkodó gondolkodásmódnak, nem lesz könnyű megfoghatóvá tennünk. Jó példa erre az a tantárgy, amely az (elvi) megszületés óta eltelt másfél évtized távlatából még mindig a megvalósulás és megvalósulni nem tudás határán egyensúlyoz. Az embertan, majd emberismeret, önismeret nevű tantárgy/modul mára tartalmat-formát öltött, de tanításához, tanításának „vállalásához” vannak, akik még mindig fenntartásokkal és félelmekkel közelítenek. Ez az írás az önismeret taníthatóságához kíván értelmezési támpontokat nyújtani – de nem újakat kitalálni, hanem a régieket, a már meglévőket előhívni.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Date: 2007
Volume: 17
Number: 6-7
Page Range: pp. 186-192
ISSN: 1215-5233
Collection: Folyóiratok
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2018. Oct. 17. 15:46
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42784

Actions (login required)

View Item View Item