Tókos Katalin: Csoporthatások és -folyamatok : értelmezési/befogadási kontextus elemzése az emberismeret-önismeret tantárgy tanításában. In: Iskolakultúra, (17) 6-7. pp. 186-192. (2007)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_06_07_186-192.pdf Letöltés (100kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Azokat a véleményeket, eszméket, amelyek sem szemléletileg, sem szerkezetileg nem képezték eddig részét a közoktatásban uralkodó gondolkodásmódnak, nem lesz könnyű megfoghatóvá tennünk. Jó példa erre az a tantárgy, amely az (elvi) megszületés óta eltelt másfél évtized távlatából még mindig a megvalósulás és megvalósulni nem tudás határán egyensúlyoz. Az embertan, majd emberismeret, önismeret nevű tantárgy/modul mára tartalmat-formát öltött, de tanításához, tanításának „vállalásához” vannak, akik még mindig fenntartásokkal és félelmekkel közelítenek. Ez az írás az önismeret taníthatóságához kíván értelmezési támpontokat nyújtani – de nem újakat kitalálni, hanem a régieket, a már meglévőket előhívni.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 17 |
Szám: | 6-7 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2007 |
Oldalak: | pp. 186-192 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42784 |
Tétel nézet |