Tényelleni (counter-factual) gondolkodás egyetemi tanulási kontextusban

Quelhas, Ana Cristina and Juhos, Csongor and Senos, Jorge: Tényelleni (counter-factual) gondolkodás egyetemi tanulási kontextusban. Iskolakultúra, (17) 11-12. pp. 74-81. (2007)

[img] Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_11_12_074-081.pdf

Download (143kB)

Abstract

Mikor egy negatív élményt élünk át életünk során, gyakran gondolkozunk el azon, mennyire másképp alakulhattak volna a dolgok, ha akár csak a végeredményt megelőző egyetlen előzmény más lett volna. Az ilyen jellegű gondolatokat nevezzük tényelleni (counter-factual) gondolatoknak: ezek olyan mentális alternatívát nyújtanak számunkra a valósággal szemben, amely jellegénél és idődimenziójánál fogva kitágítja kognitív és érzelmi tapasztalatainkat a valós határokon túl.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Date: 2007
Volume: 17
Number: 11-12
Page Range: pp. 74-81
ISSN: 1215-5233
Collection: Folyóiratok
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2018. Oct. 17. 15:46
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42757

Actions (login required)

View Item View Item