Tényelleni (counter-factual) gondolkodás egyetemi tanulási kontextusban

Quelhas Ana Cristina and Juhos Csongor and Senos Jorge: Tényelleni (counter-factual) gondolkodás egyetemi tanulási kontextusban. In: Iskolakultúra, (17) 11-12. pp. 74-81. (2007)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2007_11_12_074-081.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_11_12_074-081.pdf

Download (143kB) | Preview

Abstract

Mikor egy negatív élményt élünk át életünk során, gyakran gondolkozunk el azon, mennyire másképp alakulhattak volna a dolgok, ha akár csak a végeredményt megelőző egyetlen előzmény más lett volna. Az ilyen jellegű gondolatokat nevezzük tényelleni (counter-factual) gondolatoknak: ezek olyan mentális alternatívát nyújtanak számunkra a valósággal szemben, amely jellegénél és idődimenziójánál fogva kitágítja kognitív és érzelmi tapasztalatainkat a valós határokon túl.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 17
Number: 11-12
ISSN: 1215-5233
Date: 2007
Page Range: pp. 74-81
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42757

Actions (login required)

View Item View Item