Quelhas Ana Cristina; Juhos Csongor; Senos Jorge: Tényelleni (counter-factual) gondolkodás egyetemi tanulási kontextusban. In: Iskolakultúra, (17) 11-12. pp. 74-81. (2007)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_11_12_074-081.pdf Letöltés (143kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Mikor egy negatív élményt élünk át életünk során, gyakran gondolkozunk el azon, mennyire másképp alakulhattak volna a dolgok, ha akár csak a végeredményt megelőző egyetlen előzmény más lett volna. Az ilyen jellegű gondolatokat nevezzük tényelleni (counter-factual) gondolatoknak: ezek olyan mentális alternatívát nyújtanak számunkra a valósággal szemben, amely jellegénél és idődimenziójánál fogva kitágítja kognitív és érzelmi tapasztalatainkat a valós határokon túl.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 17 |
Szám: | 11-12 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2007 |
Oldalak: | pp. 74-81 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42757 |
![]() |
Tétel nézet |