Tényelleni (counter-factual) gondolkodás egyetemi tanulási kontextusban

Quelhas Ana Cristina; Juhos Csongor; Senos Jorge: Tényelleni (counter-factual) gondolkodás egyetemi tanulási kontextusban. In: Iskolakultúra, (17) 11-12. pp. 74-81. (2007)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2007_11_12_074-081.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_11_12_074-081.pdf

Letöltés (143kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Mikor egy negatív élményt élünk át életünk során, gyakran gondolkozunk el azon, mennyire másképp alakulhattak volna a dolgok, ha akár csak a végeredményt megelőző egyetlen előzmény más lett volna. Az ilyen jellegű gondolatokat nevezzük tényelleni (counter-factual) gondolatoknak: ezek olyan mentális alternatívát nyújtanak számunkra a valósággal szemben, amely jellegénél és idődimenziójánál fogva kitágítja kognitív és érzelmi tapasztalatainkat a valós határokon túl.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 17
Szám: 11-12
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2007
Oldalak: pp. 74-81
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42757
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet