Társadalmilag kanonizált elitek a 19–20. században : egy elitkutatás rekrutációs dilemmái

Nagy Péter Tibor: Társadalmilag kanonizált elitek a 19–20. században : egy elitkutatás rekrutációs dilemmái. In: Iskolakultúra, (17) 8-10. pp. 12-22. (2007)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2007_08_10_012-022.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_08_10_012-022.pdf

Letöltés (122kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A történetszociológiai szakirodalomban számtalan tanulmányt szenteltek az elit definíciójának. (Simon, 2006; Hartmann, 2006; Scott, 1990) Hosszas elméleti stúdiumok nélkül megállapíthatjuk, hogy a definíciók egy része kifejezetten a hatalmi elitet tekinti elitnek, azokat az embereket, akiknek a döntései a társadalom egészének (az eliten kívülieknek) az élete szempontjából fontosnak bizonyulnak, mások viszont kiterjesztik e fogalmat mindazokra, akiknek személye bármely szférában, bármely mezőben fontosnak, meghatározónak, ismertnek tekinthető. (Aron, 1950; Bottomore, 1993; Clifford-Vaughan, 1980; Dahl, 1961; Dornhoff-Dye, 1987; Giddens, 1974; Pareto, 1972) Különösebb további indoklás nélkül leszögezzük Karády Viktorral közös elitkutatásunkban: elit fogalmán a szélesebb, minden alszférára kiterjedőt értjük.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 17
Szám: 8-10
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2007
Oldalak: pp. 12-22
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42747
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet