A problémaközpontú módszer hatékonysága a középiskolai biológiatanításban

Máth János and Revákné Markóczi Ibolya: A problémaközpontú módszer hatékonysága a középiskolai biológiatanításban. In: Iskolakultúra, (17) 6-7. pp. 97-113. (2007)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2007_06_07_097-113.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_06_07_097-113.pdf

Download (510kB) | Preview

Abstract

A 20. század végének nemzetközi felmérései nyilvánvalóvá tették, hogy a magyar tanulók problémamegoldó képességének szintje nem megfelelő. Ennek következtében át kellett gondolni, hogy mely tényezők állhatnak a fejlesztés szolgálatában. Mindez végül egy olyan kísérletsorozat elvégzéséhez vezetett a középiskolai biológiatanítás keretein belül, amely rendszeresen alkalmazta a problémamegoldás stratégiáját, és amelynek értékelése során nyilvánvalóvá vált, hogy ez a stratégia hatékony. Az eredmények itemek szintjén történő behatóbb elemzése azonban bizonyos problémákra hívja fel a figyelmet, amelyek kiküszöbölésével még sikeresebbé válhat a problémaközpontú módszer, valamint az iskolai tanulás-tanítás folyamata.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 17
Number: 6-7
ISSN: 1215-5233
Date: 2007
Page Range: pp. 97-113
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42742

Actions (login required)

View Item View Item