Mesterházi Zsuzsa: Változik-e a gyógypedagógia identitása? In: Iskolakultúra, (17) 6-7. pp. 150-163. (2007)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_06_07_150-163.pdf Download (146kB) | Preview |
Abstract
Ez az írás az Iskolakultúra 2006 októberi számában megjelent A gyógypedagógia változó identitása (Artiles, 2006, 3—35.) című tanulmányra reflektál. Kiemelten foglalkozik a gyógypedagógia és a „special education” közötti fogalmi eltéréssel, áttekinti azokat a hasonlóságokat és különbségeket, amelyek a magyar és az amerikai társadalomban a tanulási nehézséggel küzdő tanulók felülreprezentáltságát eredményezik a gyógypedagógiai oktatásban, röviden bemutatja a hazai kutatók vizsgálódásainak egyes eredményeit, valamint a hazai paradoxonokat és dilemmákat. S végül a gyógypedagógia szemszögéből foglalja össze az integrált nevelés szerepét a tanulási akadályok csökkentésében, a pedagógiai kultúra átalakításában.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 17 |
Number: | 6-7 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2007 |
Page Range: | pp. 150-163 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:35 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42737 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |