Változik-e a gyógypedagógia identitása?

Mesterházi Zsuzsa: Változik-e a gyógypedagógia identitása? In: Iskolakultúra, (17) 6-7. pp. 150-163. (2007)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2007_06_07_150-163.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_06_07_150-163.pdf

Letöltés (146kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Ez az írás az Iskolakultúra 2006 októberi számában megjelent A gyógypedagógia változó identitása (Artiles, 2006, 3—35.) című tanulmányra reflektál. Kiemelten foglalkozik a gyógypedagógia és a „special education” közötti fogalmi eltéréssel, áttekinti azokat a hasonlóságokat és különbségeket, amelyek a magyar és az amerikai társadalomban a tanulási nehézséggel küzdő tanulók felülreprezentáltságát eredményezik a gyógypedagógiai oktatásban, röviden bemutatja a hazai kutatók vizsgálódásainak egyes eredményeit, valamint a hazai paradoxonokat és dilemmákat. S végül a gyógypedagógia szemszögéből foglalja össze az integrált nevelés szerepét a tanulási akadályok csökkentésében, a pedagógiai kultúra átalakításában.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 17
Szám: 6-7
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2007
Oldalak: pp. 150-163
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42737
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet