Gombos Katalin: A gyereklíra reneszánsza. In: Iskolakultúra, (17) 5. pp. 42-58. (2007)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_05_042-058.pdf Letöltés (161kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A vers hatását a gyerekekre befolyásolhatja az is, hogy ösztönösen érzékelik, kihez is beszél a mű, ki voltaképpen a költői szöveg alanya: ő maga, vagy éppen a felnőtt közvetítő? Napjaink gyereklírája egyre inkább számol ezzel a tapasztalattal, miáltal beszédmódjában, nyelvezetében, s tematikájában is határozott felfrissülést hoz az évtizedek során némileg megcsontosodott gyerekversek világába.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 17 |
Szám: | 5 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2007 |
Oldalak: | pp. 42-58 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42698 |
Tétel nézet |