Az iskolai eredményesség és a tanulási motiváció kulturális jellemzői : roma és többségi tanulók összehasonlítása

Fejes József Balázs and Józsa Krisztián: Az iskolai eredményesség és a tanulási motiváció kulturális jellemzői : roma és többségi tanulók összehasonlítása. In: Iskolakultúra, (17) 6-7. pp. 83-96. (2007)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2007_06_07_083-096.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_06_07_083-096.pdf

Download (739kB) | Preview

Abstract

Hetedik osztályos tanulók tanulási motívumairól, iskolai eredményességéről, valamint családi-kulturális körülményeiről gyűjtöttünk adatokat. 246 fős mintánkban hátrányos helyzetű és roma tanulók is szerepeltek. A kedvező és kedvezőtlen hátterű iskolások motívumai között feltárt különbségeket korábbi tanulmányunkban már közreadtuk (Fejes és Józsa, 2005), jelen munkánkban a roma és a többségi tanulók motivációjában és iskolai eredményeiben mutatkozó eltérésekre koncentrálunk.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 17
Number: 6-7
ISSN: 1215-5233
Date: 2007
Page Range: pp. 83-96
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42694

Actions (login required)

View Item View Item