Az iskolai eredményesség és a tanulási motiváció kulturális jellemzői : roma és többségi tanulók összehasonlítása

Fejes József Balázs; Józsa Krisztián: Az iskolai eredményesség és a tanulási motiváció kulturális jellemzői : roma és többségi tanulók összehasonlítása. In: Iskolakultúra, (17) 6-7. pp. 83-96. (2007)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2007_06_07_083-096.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2007_06_07_083-096.pdf

Letöltés (739kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Hetedik osztályos tanulók tanulási motívumairól, iskolai eredményességéről, valamint családi-kulturális körülményeiről gyűjtöttünk adatokat. 246 fős mintánkban hátrányos helyzetű és roma tanulók is szerepeltek. A kedvező és kedvezőtlen hátterű iskolások motívumai között feltárt különbségeket korábbi tanulmányunkban már közreadtuk (Fejes és Józsa, 2005), jelen munkánkban a roma és a többségi tanulók motivációjában és iskolai eredményeiben mutatkozó eltérésekre koncentrálunk.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 17
Szám: 6-7
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2007
Oldalak: pp. 83-96
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42694
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet