A kezdő tanár mint hős; a mese és pedagógiai felhasználása

Vámos Ágnes: A kezdő tanár mint hős; a mese és pedagógiai felhasználása. In: Iskolakultúra, (18) 1-2. pp. 24-38. (2008)

[thumbnail of 15_EPA00011_iskolakultura_2008-1-2.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
15_EPA00011_iskolakultura_2008-1-2.pdf

Letöltés (676kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Talán, mióta ember él a földön, azóta hajtja fejét álomra a mese megnyugvásával, vagy egyszerűen csak elidőz néha a jó és a rossz harcán, hogy majd azzal a hittel feltöltődve élje tovább mindennapjait, hogy van igazság, van szépség, van jobb jövő. Ez a hit teszi kortól és tértől függetlenné, egyetemessé a mesét az ember életében. Legyen csodás, népi vagy filozofikus, archaikus vagy modern, keletkezési helye bármely kontinens, anyaga lényegében ugyanaz: félelmek és vágyak képe, kép a világról, ahogy az ember látja vagy látni szeretné.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 18
Szám: 1-2
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2008
Oldalak: pp. 24-38
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42650
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet