A reformpedagógia alakváltozása az 1945-ös "kis" és az 1947 utáni "nagy" rendszerváltást követő időszakban. Értelmezési kísérlet (1)

Sáska Géza: A reformpedagógia alakváltozása az 1945-ös "kis" és az 1947 utáni "nagy" rendszerváltást követő időszakban. Értelmezési kísérlet (1). In: Iskolakultúra, (18) 1-2. pp. 3-23. (2008)

[thumbnail of 16_EPA00011_iskolakultura_2008-1-2.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
16_EPA00011_iskolakultura_2008-1-2.pdf

Download (152kB) | Preview

Abstract

A második világháborút követő rövid időszakban, 1945–1947/48 között a magyar oktatásügyben – az Amerikai Egyesült Államok és Európa országaihoz hasonlóan – két nagyobb szakmai, ideológiai, politikai eszmerendszer vált uralkodóvá. Mindkettő a 19. századi polgári-kapitalista berendezkedés és iskolája, a liberális oktatáspolitika ellen vágott. Az egyik a művelődésbeli és szociális egyenlőség megteremtésének víziója volt, a másik a gyermekközpontúság, a reformpedagógia, a gyermektanulmányozás területe (Németh és Skiera,1999; Németh, 1998; Sáska, 2004–2005).

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 18
Number: 1-2
ISSN: 1215-5233
Date: 2008
Page Range: pp. 3-23
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42639

Actions (login required)

View Item View Item