A gyermekről való gondolkodás differenciálódása a dualizmus korában

Szabolcs, Éva and Hegedűs, Judit: A gyermekről való gondolkodás differenciálódása a dualizmus korában. In: Iskolakultúra, (18) 5-6. pp. 76-85. (2008)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
14_EPA00011_iskolakultura_2008-5-6.pdf

Download (182kB) | Preview

Abstract

A közoktatás dualizmuskori modernizációja megteremtette a néptanítói professziót, és a tanító szakmai tudáselemeinek egyik fontos összetevőjévé vált a gyermekről való gondolkodás és tudás formálódása, differenciálódása. E szakmai tudáskonstrukciós folyamat fejlődése során jól érzékelhető, hogy az érzelmi felelősség megfogalmazásával párhuzamosan megjelentek a témához kapcsolódó új fogalmak, rendszerezési szempontok, és ez már utal arra a tényre, hogy a gyermek, az iskola és az „átlagtól való eltérés” fogalmaihoz kötődő területek emancipálódtak a szakmai nyelvhasználatban.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 18
Number: 5-6
ISSN: 1215-5233
Date: 2008
Page Range: pp. 76-85
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42634

Actions (login required)

View Item View Item