Szabolcs Éva; Hegedűs Judit: A gyermekről való gondolkodás differenciálódása a dualizmus korában. In: Iskolakultúra, (18) 5-6. pp. 76-85. (2008)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
14_EPA00011_iskolakultura_2008-5-6.pdf Letöltés (182kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A közoktatás dualizmuskori modernizációja megteremtette a néptanítói professziót, és a tanító szakmai tudáselemeinek egyik fontos összetevőjévé vált a gyermekről való gondolkodás és tudás formálódása, differenciálódása. E szakmai tudáskonstrukciós folyamat fejlődése során jól érzékelhető, hogy az érzelmi felelősség megfogalmazásával párhuzamosan megjelentek a témához kapcsolódó új fogalmak, rendszerezési szempontok, és ez már utal arra a tényre, hogy a gyermek, az iskola és az „átlagtól való eltérés” fogalmaihoz kötődő területek emancipálódtak a szakmai nyelvhasználatban.
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
| Kötet: | 18 |
| Szám: | 5-6 |
| ISSN: | 1215-5233 |
| Dátum: | 2008 |
| Oldalak: | pp. 76-85 |
| A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
| Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42634 |
![]() |
Tétel nézet |

