Az inklúzió és a Warnock Jelentések (1978, 2005)

Pető Ildikó and Endre Katalin: Az inklúzió és a Warnock Jelentések (1978, 2005). In: Iskolakultúra, (18) 5-6. pp. 112-123. (2008)

[thumbnail of 11_EPA00011_iskolakultura_2008-5-6.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
11_EPA00011_iskolakultura_2008-5-6.pdf

Download (128kB) | Preview

Abstract

Angliában majdnem harminc éves hagyománya van a sajátos nevelési igényű gyermekek többségi iskolában való nevelésének, aminek közelmúltbeli eseménye egy 2005-ben fellobbanó heves vita. A sajátos nevelési igények oktatáspolitikájának egyik legnagyobb szaktekintélye, a jelenleg működő rendszer egyik megalapozója, Mary Warnock (1) nyilatkozataiban már évek óta erős kritikával illeti a kormány inkluzív neveléssel kapcsolatos szemléletét, intézkedéseit, és legfőképpen a gyakorlat hatékonyságát kérdőjelezi meg. (Garner, 2004). 2005 júliusában pedig kiadták egy kis könyvben összefoglalt véleményét, amely igen nagy vihart kavart nem csak az inkluzív nevelés ügye körül, hanem az egész oktatásügyben.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 18
Number: 5-6
ISSN: 1215-5233
Date: 2008
Page Range: pp. 112-123
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42623

Actions (login required)

View Item View Item