Pető Ildikó and Endre Katalin: Az inklúzió és a Warnock Jelentések (1978, 2005). In: Iskolakultúra, (18) 5-6. pp. 112-123. (2008)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
11_EPA00011_iskolakultura_2008-5-6.pdf Download (128kB) | Preview |
Abstract
Angliában majdnem harminc éves hagyománya van a sajátos nevelési igényű gyermekek többségi iskolában való nevelésének, aminek közelmúltbeli eseménye egy 2005-ben fellobbanó heves vita. A sajátos nevelési igények oktatáspolitikájának egyik legnagyobb szaktekintélye, a jelenleg működő rendszer egyik megalapozója, Mary Warnock (1) nyilatkozataiban már évek óta erős kritikával illeti a kormány inkluzív neveléssel kapcsolatos szemléletét, intézkedéseit, és legfőképpen a gyakorlat hatékonyságát kérdőjelezi meg. (Garner, 2004). 2005 júliusában pedig kiadták egy kis könyvben összefoglalt véleményét, amely igen nagy vihart kavart nem csak az inkluzív nevelés ügye körül, hanem az egész oktatásügyben.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 18 |
Number: | 5-6 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2008 |
Page Range: | pp. 112-123 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:35 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42623 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |