Nagy Csilla: Szemléletesség és absztrakció a görög matematikában : egy egységes vizuális nyelv kialakulása. In: Iskolakultúra, (18) 7-8. pp. 90-94. (2008)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
5_EPA00011_iskolakultura_2008-7-8.pdf Letöltés (215kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
„Wittgenstein piktogramjai, vázlatai és rajzai, Neurath statisztikai képei és grafikái azt a filozófiai belátást jelzik, amelyet a köznyelvben az „egy kép többet mond ezer szónál” mondás foglal magába.” Andreas Roser megállapítása, pontosabban Léteznek-e autonóm képek? című tanulmánya (2003), amelyből az idézet származik, több érdekes mozzanatot rejt magában. Vizsgálódásai középpontjában két filozófus áll, akik – a szokványos „illusztrációmentes” filozófiai metódustól eltérően – előszeretettel használnak műveikben vizuális elemeket, grafikus képeket illusztrációs és argumentatív célra, elismerve ezzel a képi kifejezésmód szöveg melletti sajátos, kiegészítő funkcióját.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 18 |
Szám: | 7-8 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2008 |
Oldalak: | pp. 90-94 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42611 |
Tétel nézet |