A Rasch-modell kiterjesztése nem dichotóm adatok elemzésére: a rangskálás és a parciális kredit modell

Molnár, Gyöngyvér: A Rasch-modell kiterjesztése nem dichotóm adatok elemzésére: a rangskálás és a parciális kredit modell. Iskolakultúra, (18) 1-2. pp. 66-77. (2008)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
11_EPA00011_iskolakultura_2008-1-2.pdf

Download (602kB) | Preview

Abstract

A tesztelméletek újabb, a nemzetközi mérésekben is egyre gyakrabban alkalmazott generációját adják az objektív mérést is lehetővé tevő valószínűségi tesztelméletek. Az objektív mérés megvalósításának lehetőségével, módszereivel régóta foglalkoznak a társadalomtudósok, mivel az lehetőséget biztosítana olyan egyetemes, mindenki által elfogadott skálák megalkotására, mint a természettudományokban például a hőmérsékleti skálák vagy éppen az idő beosztása (Molnár, 2005).

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 18
Number: 1-2
ISSN: 1215-5233
Date: 2008
Page Range: pp. 66-77
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42609

Actions (login required)

View Item View Item