A nők esélyegyenlőségének támogatása a felnőttképzésben

Lukács, Csilla and Üröginé Ács, Anikó: A nők esélyegyenlőségének támogatása a felnőttképzésben. Iskolakultúra, (18) 11-12. pp. 3-13. (2008)

[img] Cikk, tanulmány, mű
1_EPA00011_iskolakultura_szeparatum_2008-11-12.pdf

Download (147kB)

Abstract

Tanulmányunk szűkebben az anyanyelvi nevelés szakembereihez szól. Tágabb értelemben azonban minden pedagógushoz, hiszen az anyanyelvvel – ilyen vagy olyan módon – valamennyien kapcsolatba kerülnek. E kapcsolat tartalmának egyik fontos eleme a tanulói szókincs, mind mennyiségi, mind minőségi tekintetben. Tudni kell tehát azt is, hogy tanítványaink mennyi szót birtokolnak, illetve a „belső” szótárnak (agyi szótárnak, mentális lexikonnak) milyen a szerveződése.2008 januárjában egyéves magyar-német felnőttképzési együttműködési projekt (1) zárult az ELTE PPK Neveléstudományi Intézet Andragógia Tanszék és a jénai Friedrich Schiller Egyetem Pedagógiai Intézet Felnőttképzési Tanszék részvételével. A kutatás a sokszínű felnőttképzés területéről három aktuális problémát felvető témakörre fókuszált: 1. „Képzéstávoli” csoportok (2) 2. Idegen nyelvek tanulása, 3. Az időskorban rejlő lehetőségek.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Date: 2008
Volume: 18
Number: 11-12
Page Range: pp. 3-13
ISSN: 1215-5233
Collection: Folyóiratok
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2018. Oct. 17. 15:46
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42601

Actions (login required)

View Item View Item