A nők esélyegyenlőségének támogatása a felnőttképzésben

Lukács, Csilla; Üröginé Ács, Anikó: A nők esélyegyenlőségének támogatása a felnőttképzésben. Iskolakultúra, (18) 11-12. pp. 3-13. (2008)

[img] Cikk, tanulmány, mű
1_EPA00011_iskolakultura_szeparatum_2008-11-12.pdf

Letöltés (147kB)

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányunk szűkebben az anyanyelvi nevelés szakembereihez szól. Tágabb értelemben azonban minden pedagógushoz, hiszen az anyanyelvvel – ilyen vagy olyan módon – valamennyien kapcsolatba kerülnek. E kapcsolat tartalmának egyik fontos eleme a tanulói szókincs, mind mennyiségi, mind minőségi tekintetben. Tudni kell tehát azt is, hogy tanítványaink mennyi szót birtokolnak, illetve a „belső” szótárnak (agyi szótárnak, mentális lexikonnak) milyen a szerveződése.2008 januárjában egyéves magyar-német felnőttképzési együttműködési projekt (1) zárult az ELTE PPK Neveléstudományi Intézet Andragógia Tanszék és a jénai Friedrich Schiller Egyetem Pedagógiai Intézet Felnőttképzési Tanszék részvételével. A kutatás a sokszínű felnőttképzés területéről három aktuális problémát felvető témakörre fókuszált: 1. „Képzéstávoli” csoportok (2) 2. Idegen nyelvek tanulása, 3. Az időskorban rejlő lehetőségek.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Szerző:
Szerzők
Lukács, Csilla
Üröginé Ács, Anikó
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Dátum: 2008
Kötet: 18
Szám: 11-12
ISSN: 1215-5233
Gyűjtemény: Folyóiratok
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2018. okt. 17. 15:46
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42601
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet