Imre Anna: A társadalmi tőke és az iskolai működés néhány sajátossága. In: Iskolakultúra, (18) 7-8. pp. 20-32. (2008)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
10_EPA00011_iskolakultura_2008-7-8.pdf Letöltés (721kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Az utóbbi években megélénkült a társadalmi tőke iránti érdeklődés s ezzel összefüggésben azok a kezdeményezések is, melyek azt igyekeznek feltárni, hogy a társadalmi kapcsolatok és egyéni jellemzők milyen mértékben játszanak szerepet a gazdasági aktivitásban és az emberi jóllétben. A háttérben olyan elemzések, felismerések állnak, melyek azt támasztják alá, hogy a társadalmi jólétben és a gazdasági versenyképességben jelentős szerepe van kulturális tényezőknek, ezek között is kiemelhető a társulási, együttműködési szándékokat segítő társadalmi tőke és a bizalom szerepe (Putnam, 1995, Fukuyama, 2007). Mivel a társadalmi tőke és a bizalom egyaránt kulturális gyökerű jelenségek, végső soron a nehezen megfogható kulturális jelenségekre kerül növekvő hangsúly (Fukuyama, 2007).
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 18 |
Szám: | 7-8 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2008 |
Oldalak: | pp. 20-32 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42586 |
![]() |
Tétel nézet |