Az idő mint fogalmazási tartalom : az iskolai élet és a felnőttség ritmikai szerkezete tanulói fogalmazások tükrében

Huszár, Zsuzsanna: Az idő mint fogalmazási tartalom : az iskolai élet és a felnőttség ritmikai szerkezete tanulói fogalmazások tükrében. Iskolakultúra, (18) 3-4. pp. 88-95. (2008)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
10_EPA00011_iskolakultura_2008-3-4.pdf

Download (407kB) | Preview

Abstract

Az ember viszonya az időhöz, időtapasztalata és idővel kapcsolatos fogalmai, az időtudat és az időgazdálkodás a nevelési és a szocializációs folyamatokban megszerezhető tanult, illetve habitualizálódó tudás. Az idő habitualizációjában és az időszemlélet alakulásában kitüntetett szerepe van a gyermek- és iskoláskornak, ebből adódóan meghatározóak azok az intézményi formák és gyakorlati eljárások is, amelyek a felnövekvő embert az időméréssel összekapcsolt időfogalom segítségével szocializálják

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 18
Number: 3-4
ISSN: 1215-5233
Date: 2008
Page Range: pp. 88-95
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42582

Actions (login required)

View Item View Item