Az idő mint fogalmazási tartalom : az iskolai élet és a felnőttség ritmikai szerkezete tanulói fogalmazások tükrében

Huszár Zsuzsanna: Az idő mint fogalmazási tartalom : az iskolai élet és a felnőttség ritmikai szerkezete tanulói fogalmazások tükrében. In: Iskolakultúra, (18) 3-4. pp. 88-95. (2008)

[thumbnail of 10_EPA00011_iskolakultura_2008-3-4.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
10_EPA00011_iskolakultura_2008-3-4.pdf

Letöltés (407kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az ember viszonya az időhöz, időtapasztalata és idővel kapcsolatos fogalmai, az időtudat és az időgazdálkodás a nevelési és a szocializációs folyamatokban megszerezhető tanult, illetve habitualizálódó tudás. Az idő habitualizációjában és az időszemlélet alakulásában kitüntetett szerepe van a gyermek- és iskoláskornak, ebből adódóan meghatározóak azok az intézményi formák és gyakorlati eljárások is, amelyek a felnövekvő embert az időméréssel összekapcsolt időfogalom segítségével szocializálják

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 18
Szám: 3-4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2008
Oldalak: pp. 88-95
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42582
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet