Értékrendi különbségek és kultúraközi interakciók az oktatási órákon

Borgulya Istvánné Vető Ágnes: Értékrendi különbségek és kultúraközi interakciók az oktatási órákon. In: Iskolakultúra, (18) 3-4. pp. 69-78. (2008)

[thumbnail of 12_EPA00011_iskolakultura_2008-3-4.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
12_EPA00011_iskolakultura_2008-3-4.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Napjainkra az egymástól eltérő kultúrák napi találkozása az üzleti élet és a turizmus területe mellett az iskolák, az oktatási intézmények falai közé is bevonult. Az iskolai osztályok, a főiskolai és egyetemi tankörök, oktatási csoportok sokféle kulturális háttérrel érkező tanulókból, hallgatókból, illetve tanárokból tevődnek össze, multikulturálissá váltak. A különböző kultúrák eltérő értékrendje hatással van a közös munkavégzés során működő interakciókra. Ha nagyok az értékrendi eltérések, könnyen állnak elő kulturális konfliktusok és kommunikációs zavarok.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 18
Szám: 3-4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2008
Oldalak: pp. 69-78
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42559
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet