A tanulási célok vizsgálata az angol nyelvtanulás tükrében

Bacsa Éva: A tanulási célok vizsgálata az angol nyelvtanulás tükrében. In: Iskolakultúra, (18) 7-8. pp. 33-49. (2008)

[thumbnail of 9_EPA00011_iskolakultura_2008-7-8.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
9_EPA00011_iskolakultura_2008-7-8.pdf

Download (218kB) | Preview

Abstract

A tanulási célok kutatása az utóbbi évtizedekben vált jelentőssé a nemzetközi szakirodalomban. A motivációkutatásból indult el, teljesen új területet tárva fel a pedagógiai kutatásban. A célok tanulmányozása azonban szorosan kapcsolódik az önszabályozó tanulás, a motiváció, az önhatékonyság és a metakogníció területeihez, s a hazai kutatások több szinten is érintik. Molnár Éva (2002) az önszabályozó tanulás szakirodalmi áttekintésében foglalkozik a célok meghatározásával, csoportosításával, Jámbori Szilvia (2003) a személyes célok szerepét vizsgálta kutatásaiban, míg Réthy Endréné (2002, 2003) és Józsa Krisztián (2002, 2005) a motiváció kutatása kapcsán tértek ki a célok szerepére.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 18
Number: 7-8
ISSN: 1215-5233
Date: 2008
Page Range: pp. 33-49
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42555

Actions (login required)

View Item View Item