Bacsa Éva: A tanulási célok vizsgálata az angol nyelvtanulás tükrében. In: Iskolakultúra, (18) 7-8. pp. 33-49. (2008)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
9_EPA00011_iskolakultura_2008-7-8.pdf Download (218kB) | Preview |
Abstract
A tanulási célok kutatása az utóbbi évtizedekben vált jelentőssé a nemzetközi szakirodalomban. A motivációkutatásból indult el, teljesen új területet tárva fel a pedagógiai kutatásban. A célok tanulmányozása azonban szorosan kapcsolódik az önszabályozó tanulás, a motiváció, az önhatékonyság és a metakogníció területeihez, s a hazai kutatások több szinten is érintik. Molnár Éva (2002) az önszabályozó tanulás szakirodalmi áttekintésében foglalkozik a célok meghatározásával, csoportosításával, Jámbori Szilvia (2003) a személyes célok szerepét vizsgálta kutatásaiban, míg Réthy Endréné (2002, 2003) és Józsa Krisztián (2002, 2005) a motiváció kutatása kapcsán tértek ki a célok szerepére.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 18 |
Number: | 7-8 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2008 |
Page Range: | pp. 33-49 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:35 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42555 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |