Hagyományos és problémaorientált feladatlapok az iskolai gyakorlatban

Ambrus Gabriella: Hagyományos és problémaorientált feladatlapok az iskolai gyakorlatban. In: Iskolakultúra, (18) 1-2. pp. 78-92. (2008)

[thumbnail of 10_EPA00011_iskolakultura_2008-1-2.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
10_EPA00011_iskolakultura_2008-1-2.pdf

Letöltés (994kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Magyarországon a matematikatanításban az úgynevezett hagyományos oktatás a legelterjedtebb. Emellett a sokféle egyéb oktatási irányzat közül főleg a problémamegoldó tanítási stílus jelenik meg az iskolai gyakorlatban, ám a tanárok általában nem használják tudatosan munkájuk során. A tanulmány az említett két tanítási módszer jellemzőivel és lehetőségeivel foglalkozik konkrét példán, ötödikes tanulók számára, gyakorlatilag azonos témához (törtek bevezetése) készített két feladatlap segítségével. A feladatlapok szerkezete és a feladatok közötti összefüggések vizsgálata mellett sor kerül a feladatok kompetencia-alapú elemzésére is. A vizsgálat kiegészül a feladatlapok iskolai kipróbálásának (4 iskolában) tapasztalataival.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 18
Szám: 1-2
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2008
Oldalak: pp. 78-92
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42551
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet