Ambrus Gabriella: Hagyományos és problémaorientált feladatlapok az iskolai gyakorlatban. In: Iskolakultúra, (18) 1-2. pp. 78-92. (2008)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
10_EPA00011_iskolakultura_2008-1-2.pdf Download (994kB) | Preview |
Abstract
Magyarországon a matematikatanításban az úgynevezett hagyományos oktatás a legelterjedtebb. Emellett a sokféle egyéb oktatási irányzat közül főleg a problémamegoldó tanítási stílus jelenik meg az iskolai gyakorlatban, ám a tanárok általában nem használják tudatosan munkájuk során. A tanulmány az említett két tanítási módszer jellemzőivel és lehetőségeivel foglalkozik konkrét példán, ötödikes tanulók számára, gyakorlatilag azonos témához (törtek bevezetése) készített két feladatlap segítségével. A feladatlapok szerkezete és a feladatok közötti összefüggések vizsgálata mellett sor kerül a feladatok kompetencia-alapú elemzésére is. A vizsgálat kiegészül a feladatlapok iskolai kipróbálásának (4 iskolában) tapasztalataival.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 18 |
Number: | 1-2 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2008 |
Page Range: | pp. 78-92 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:35 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42551 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |