Vizin Gabriella: Miért nem működik még mindig? : érvek az iskolapszichológusi hálózat kiépítése mellett. In: Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 97-112. (2009)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
10_EPA00011_iskolakultura_2009-7-8.pdf Letöltés (504kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Az iskolapszichológusi tevékenység a tankötelezettség 19. századi bevezetése után, hozzávetőleg a modern pszichológia térhódításával egy időben alakult ki. Bár nemzetközi és hazai viszonylatban az aktuális igények változása az iskolapszichológusi hivatás rugalmas adaptációját követelte meg, a közel egy évszázados múlt stabil, életképes szakma kialakulását tette lehetővé. Mindazonáltal számtalan esetben – feltehetően az információhiányból adódóan, valamint talán a lélektan túlmisztifikált percepciója miatt– nem ismerik fel az iskolapszichológia jelenlétének hasznosságát. Holott az oktatás és nevelés minőségére, sőt a gyermekek személyiségfejlődésére is hátrányosan hathat a megfelelő pszichológiai háttér hiánya az iskolában.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 19 |
Szám: | 7-8 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2009 |
Oldalak: | pp. 97-112 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42548 |
![]() |
Tétel nézet |