Vajda Zsuzsanna: Megjegyzések Knausz Imre A kompetencia szerkezete és a kompetencia-alapú oktatás című írásához. In: Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 87-96. (2009)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
11_EPA00011_iskolakultura_2009-7-8.pdf Letöltés (491kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Knausz Imre tanulmánya napjaink oktatáspolitikájának egyik kulcskategóriájával, a kompetenciával foglalkozik. A szerző azonban ahelyett, hogy magasztalná az újabban varázsszernek kikiáltott kompetencia-alapú oktatás hallatlan előnyeit, veszi magának a bátorságot, hogy szóba hozza a fogalom és a hozzá tartozó gyakorlat körüli bizonytalanságokat. Ráadásul, szintén szakítva a kortárs hagyománnyal, az oktatás-nevelés sikerességének kérdését átfogóbb kontextusba igyekszik helyezni: a tanulmány utolsó negyedében kilép az oktatás problémaköréből a széles társadalmi valóság felé, a gyerekek és a felnőttek világa között erősödő kommunikációs nehézségek és elhatárolódások okát kutatva.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 19 |
Szám: | 7-8 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2009 |
Oldalak: | pp. 87-96 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42539 |
Tétel nézet |