Megjegyzések Knausz Imre A kompetencia szerkezete és a kompetencia-alapú oktatás című írásához

Vajda Zsuzsanna: Megjegyzések Knausz Imre A kompetencia szerkezete és a kompetencia-alapú oktatás című írásához. In: Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 87-96. (2009)

[thumbnail of 11_EPA00011_iskolakultura_2009-7-8.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
11_EPA00011_iskolakultura_2009-7-8.pdf

Letöltés (491kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Knausz Imre tanulmánya napjaink oktatáspolitikájának egyik kulcskategóriájával, a kompetenciával foglalkozik. A szerző azonban ahelyett, hogy magasztalná az újabban varázsszernek kikiáltott kompetencia-alapú oktatás hallatlan előnyeit, veszi magának a bátorságot, hogy szóba hozza a fogalom és a hozzá tartozó gyakorlat körüli bizonytalanságokat. Ráadásul, szintén szakítva a kortárs hagyománnyal, az oktatás-nevelés sikerességének kérdését átfogóbb kontextusba igyekszik helyezni: a tanulmány utolsó negyedében kilép az oktatás problémaköréből a széles társadalmi valóság felé, a gyerekek és a felnőttek világa között erősödő kommunikációs nehézségek és elhatárolódások okát kutatva.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 19
Szám: 7-8
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2009
Oldalak: pp. 87-96
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42539
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet