Esélyegyenlőtlenség a kezdetektől : szelekció és szegregáció az általános iskolában

Sőrés Anett: Esélyegyenlőtlenség a kezdetektől : szelekció és szegregáció az általános iskolában. In: Iskolakultúra, (19) 9. pp. 46-61. (2009)

[thumbnail of 8_EPA00011_iskolakultura_2009-9.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
8_EPA00011_iskolakultura_2009-9.pdf

Letöltés (814kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Azt már több kutatás is bizonyította, hogy a szülők a középiskola kiválasztásával alapozzák meg gyermekeik továbbtanulási és ezzel munkaerő-piaci esélyeit (Andor, 1998, 1999, 2002; Ferge, 1976; Gazsó, 1976, 1988; Lannert és Sági, 2003). Napjainkban azonban egyre több általános iskola indít tagozatos osztályokat, így a szülők már igen korán elkezdhetik felépíteni gyermekeik életpályáját. Ugyanakkor az oktatás szelekciós állomásai is pluralizálódnak és differenciálódnak. Kutatásomban így arra a fő kérdésre kerestem a választ, hogy milyen különbségek vannak az egyes társadalmi rétegekhez tartozó szülők iskolaválasztási stratégiái között.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 19
Szám: 9
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2009
Oldalak: pp. 46-61
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42523
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet