Szolár Éva: Az európai felsőoktatás átalakulása és a Bologna-folyamat céljai. In: Iskolakultúra, (19) 9. pp. 95-119. (2009)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
4_EPA00011_iskolakultura_2009-9.pdf Letöltés (600kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A Bologna-folyamatban az elsődleges strukturálóerő már nem az intézményi típus, hanem a programszint, ahol az intézmények közötti diverzitásról áttevődik a hangsúly az intézményeken belüli változatosságra, a horizontális különbözőségről a vertikálisra. Ugyanakkor világosan körvonalazódik a felsőoktatás diverzitásában a funkcionális különbségek hangsúlyozása is, szemben az intézményivel. A tanulmány a feltárt szakirodalom alapján a Bologna-folyamat eredeti céljainak implementációjával kapcsolatos vélemények és koncepciók bemutatására törekszik, amelyet három fő témakör vagy dimenzió köré csoportosítottunk. Így először áttekintjük a többciklusú képzés bevezetésének és a tanterv reformjának koncepcióit, majd a minőségbiztosítás, valamint a felsőoktatás nemzetköziesítésének kérdéseire térünk ki.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 19 |
Szám: | 9 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2009 |
Oldalak: | pp. 95-119 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42519 |
![]() |
Tétel nézet |