Nagy Zsuzsanna: 17 éves tanulók szövegalkotási képessége és szövegekre vonatkozó ítéletei. In: Iskolakultúra, (19) 11. pp. 19-31. (2009)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
12_EPA00011_iskolakultura_2009-11.pdf Letöltés (599kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A szövegalkotási képességet és a fogalmazási folyamatokat kutató vizsgálat már rámutatott arra, hogy a hatékony szöveg kritériumaira vonatkozó tudás alkalmazása a saját szövegek létrehozása közben a tudatos és eredményes írásbeli kommunikáció fontos eleme. A nagymintás vizsgálatok eredményeit elemző külföldi szakirodalomból ismeretes, hogy bár a tanulók többnyire helyesen ítélik meg mások munkájának minőségét, saját írásaikban nem alkalmazzák következetesen az általuk ismert szempontokat. Nem ismerjük azonban, hogy a magyar középiskolás korosztálynak milyen tudása van a jó szövegről, mi jellemzi szövegekre vonatkozó ítéleteit, melyek azok a tényezők, amelyek mindezt befolyásolják.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 19 |
Szám: | 11 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2009 |
Oldalak: | pp. 19-31 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42494 |
Tétel nézet |