Ludányi Lajos: Tanári tévképzetek kémiából. In: Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 26-35. (2009)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
16_EPA00011_iskolakultura_2009-7-8.pdf Letöltés (489kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A tanulók naiv elképzeléseinek tulajdonsága, hogy csak nagyon nehezen változtathatók meg, makacsul ellenállnak az oktatás hagyományos módszereinek. Stabilitásukra jellemző, hogy még felnőttkorban és akár a szaktantárgyat oktató tanárok esetében is kimutathatók. Ezek a tanári tévképzetek az oktatói munka potenciális veszélyforrásai, mivel a tanítás során átadódnak a diákoknak, és megerősítik a tanulókat abban a hitükben, hogy naiv elképzelésük helyes. Ennek következtében az oktatási folyamat során maga a pedagógus válik a tanulói tévképzetek egyik forrásává.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 19 |
Szám: | 7-8 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2009 |
Oldalak: | pp. 26-35 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42481 |
![]() |
Tétel nézet |