Kiss László: A pragmatizmus és a konstruktivizmus hatása a pedagógiára. In: Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 113-121. (2009)
| Előnézet | Cikk, tanulmány, mű 13_EPA00011_iskolakultura_2009-5-6.pdf Letöltés (345kB) | Előnézet | 
Absztrakt (kivonat)
Az ember alapvetően kétféle módon szerezhet új ismeretet: saját tapasztalata révén, illetve a mások által megtapasztalt és feldolgozott ismeretek átvételével. Az emberré válás kezdetétől a beszéd differenciáltabbá válásáig tartó több százezer évben az új ismeretek forrása főleg a közvetlen tapasztalat volt. Az emberi tanulás folyamata a valóság érzékelésével kezdődött, az érzékletek tudatosultak, lassan tapasztalatokká váltak, majd a tapasztalatok általánosításával kialakultak a szabályok, vagyis kezdetben jellemző volt a megismerés induktív útja.
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű | 
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra | 
| Kötet: | 19 | 
| Szám: | 5-6 | 
| ISSN: | 1215-5233 | 
| Dátum: | 2009 | 
| Oldalak: | pp. 113-121 | 
| A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 | 
| Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 | 
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42469 | 
|  | Tétel nézet | 

