Fóti Péter: Erőszakos könyvek, erőszakos gyerekek? : A. S. Neill két gyerekkönyvéről. In: Iskolakultúra, (19) 5-6. pp. 143-150. (2009)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
4_EPA00011_iskolakultura_2009-5-6.pdf Letöltés (378kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A megértés folyamata nem érzelemmentes. Az önkormányzat ülései sokszor magas érzelmi feszültséggel járnak. Ez emberi természetünk része. A nagyszerű bennük éppen az, hogy eljuthatunk az érzelmektől az értelemig. Kipróbálunk valamit, hogy mit lehetne tenni egy-egy együttélési problémával. Vagy működik, vagy nem. Ha nem, hát újra megbeszéljük, és valami mással próbálkozunk. Nem megyünk el viszont abba az irányba, hogy a másikat bűnösnek látjuk, és ezek szerint járunk el vele. A rossz út az, ha megpróbáljuk a másikkal elhitetni, hogy viselkedéséért szégyellje magát, hogy önmagát bűnösnek lássa. Erre nincs szükség.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 19 |
Szám: | 5-6 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2009 |
Oldalak: | pp. 143-150 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42446 |
![]() |
Tétel nézet |