A kognitív idegtudomány, idegélettan és a neveléstudomány kapcsolata – a társas viselkedés együttes vizsgálatának lehetőségei

Braunitzer Gábor; Kasik László; Benedek György: A kognitív idegtudomány, idegélettan és a neveléstudomány kapcsolata – a társas viselkedés együttes vizsgálatának lehetőségei. In: Iskolakultúra, (19) 7-8. pp. 3-13. (2009)

[thumbnail of 18_EPA00011_iskolakultura_2009-7-8.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
18_EPA00011_iskolakultura_2009-7-8.pdf

Letöltés (599kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az idegtudományi vizsgálatok eredményei egyre gyakrabban hívják fel a neveléstudományi kutatók figyelmét arra, hogy a tudat, a személyiség, illetve ezek változásának értelmezésekor mindenképpen szükséges figyelembe venni az ember központi idegrendszerét, amely – legalább mediátorként – kulcsszerepet játszik e jelenségekben. A kutatások eredményeinek és mérési módszereinek a neveléstudományi vizsgálatokban való alkalmazása, integrálása ma már a hatékonyabb intézményes nevelés kialakulását segítő folyamatok kulcsfontosságú feltételei közé sorolható.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 19
Szám: 7-8
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2009
Oldalak: pp. 3-13
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42423
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet