A képtudomány módszerei a neveléstudományi és társadalomtudományi kutatásban

Pilarczyk Ulrike; Mietzner Ulrike: A képtudomány módszerei a neveléstudományi és társadalomtudományi kutatásban. In: Iskolakultúra, (20) 5-6. pp. 3-16. (2010)

[thumbnail of iskolakultura_2010_05_06_003-016.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
iskolakultura_2010_05_06_003-016.pdf

Letöltés (6MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A képek világában élünk. Festmények, szobrok, rajzok, lenyomatok, fényképek és filmek őrzik az adott korokhoz kötődő társadalmi, kulturális és antropológiai jelenségekről alkotott elképzeléseket és nézeteket. A vizuális média jelentősége az utolsó évtizedben számottevően nőtt - különösen a gyermekek és a fiatalok világában a televízió és a z új információs és kommunikációs technológiák térnyerése által, amelyek elsősorban a vizualitásra épülnek (vesd össze: Fuchs, 1997, 265. o.; tíurgin, 1982, 1996; Burnett, 1995).

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 5-6
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 3-16
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42409
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet