Varga Andrea: Rendszerváltások rendszerei : a kollektív történelem kísértete és tudás-veszteségei. In: Iskolakultúra, (20) 11. pp. 105-117. (2010)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
5_EPA00011_iskolakultura_2010-11.pdf Letöltés (508kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A kollektív emlékezet gyakorlatai, a megemlékezések és felhatalmazások, legitimálások és identitás-keresések, reformok és elszámoltatások korszakai vissza-visszatérő etapjai az emberi progresszió-történetnek. Hol optimista jövőképpé, hol sötét múltélménnyé válnak ugyan, de az időbeli kontinuitást a magabiztos társas tudás alapjává teszik, mindezek révén pedig a rendszerváltások hermeneutikájához járulhatnak hozzá. S mert forrásanyag egyre több adódik a levéltárak már megnyíló körében, e feladat elvégzésének felelőssége a történészekre, kommunikátorokra marad, de kiegészül a pedagógusokéval, a megértés „hasznát” sokszorozó szerepkörökkel, a tudomány feladatvállalásával és a közgondolkodást befolyásoló programosságokkal is.
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
| Kötet: | 20 |
| Szám: | 11 |
| ISSN: | 1215-5233 |
| Dátum: | 2010 |
| Oldalak: | pp. 105-117 |
| A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:35 |
| Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:06 |
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42399 |
![]() |
Tétel nézet |

