Tesztalapú elszámoltathatóság a közoktatásban

Tóth Edit: Tesztalapú elszámoltathatóság a közoktatásban. In: Iskolakultúra, (20) 1. pp. 60-78. (2010)

[thumbnail of 13_EPA00011_iskolakultura_2010-01.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
13_EPA00011_iskolakultura_2010-01.pdf

Letöltés (561kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt húsz évben a legtöbb fejlett ország közoktatási rendszerében felértékelődött az elszámoltathatóság funkciója. A fogalom szinte jelszóvá vált, igen gyakran meghatározza a hazai oktatáspolitika vitáit is, és számos diskurzus tárgya egy jól működő közoktatási elszámoltathatósági rendszer kialakítása és működtetése. A tanulmány a standardizált teszteken alapuló elszámoltathatóság folyamatát és modelljeit mutatja be nemzetközi szakirodalom alapján. Ismerteti a tanulói teljesítményeken alapuló elszámoltathatóság mérési gyakorlatát, a mérési információk értelmezési és felhasználási lehetőségeit, valamint összefoglalja az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett szövetségi elszámoltathatósági rendszer főbb jellemzőit. A tanulmány nem értékeli az elszámoltathatósági rendszereket és a tanítási-tanulási folyamatra gyakorolt hatásukat, ugyanakkor megfelelő elméleti keretet nyújt a szerteágazó nemzetközi gyakorlatok és tapasztalatok megismeréséhez.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 1
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 60-78
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42394
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet