A munkamemória mérőeljárásai és szerepük az iskolai szűrésben és fejlesztésben

Tánczos Tímea; Németh Dezső: A munkamemória mérőeljárásai és szerepük az iskolai szűrésben és fejlesztésben. In: Iskolakultúra, (20) 7-8. pp. 95-111. (2010)

[thumbnail of 8_EPA00011_iskolakultura_2010-07-08.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
8_EPA00011_iskolakultura_2010-07-08.pdf

Letöltés (646kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Életünk során sok olyan feladattal találkozunk, amikor valamilyen információt egyszerre kell rövidebb ideig tárolni és feldolgozni (például a követelmények változásának megfelelően frissíteni, az oda nem illő információkat legátolni). Ilyen készségekre van szükségünk például számolás, jegyzetelés, érvelés, egy párbeszédben való részvétel vagy a nyelvi megértés során. Ezen funkciók mindegyikében szükségünk van a munkamemóriánkra. Ebben a tanulmányban olyan mérőeljárásokat mutatunk be, amelyek a munkamemória életkori változásainak vizsgálatára és a patológiás eltérések részletes feltérképezésére is alkalmasak. Ezek a tesztek hasznos segédeszköznek bizonyulnak a fejlődéspszichológiában, a tanulási nehézségek azonosításában és a neuropszichológiai diagnosztikában is, mivel specifikusabbak, kisebb részterületet mérnek, mint a pedagógiában használt tesztek többsége, ezért lehetőséget nyújtanak arra, hogy az egyes fejlődési és tanulási zavarok hátterét pontosabban megállapítsuk, valamint hogy hatékonyabban járhassunk el a fejlesztés, tehetséggondozás terén.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 20
Szám: 7-8
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2010
Oldalak: pp. 95-111
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:35
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42393
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet