A középkorúak személyiségfejlesztésének andragógiai megközelítése

Somogyiné Petik Krisztina: A középkorúak személyiségfejlesztésének andragógiai megközelítése. In: Iskolakultúra, (20) 10. pp. 49-70. (2010)

[thumbnail of 13_EPA00011_iskolakultura_2010-10.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
13_EPA00011_iskolakultura_2010-10.pdf

Download (545kB) | Preview

Abstract

Az emberi személyiség fejlődése az egész életen át tartó folyamat, a felnőttkori fejlődés kutatása mégis viszonylag elhanyagolt területe mind az andragógia, mind a pszichológia tudományának. Az életút egyes állomásain meghatározott alkalmazkodási követelmények és ezekből következő fejlődési feladatok teszik próbára az embert, és ezek a próbatételek időnként krízishelyzetként jelentkeznek. A krízisek alkotó módon való kezelése a személyiség fejlődéséhez és megerősödéséhez vezet, ugyanakkor nem minden felnőtt rendelkezik olyan problémamegoldó és megküzdési repertoárral, hogy elkerülhesse a kríziskezelés destruktív formáit.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 20
Number: 10
ISSN: 1215-5233
Date: 2010
Page Range: pp. 49-70
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:35
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:06
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/42379

Actions (login required)

View Item View Item